2016/04/09

Capitalism excels at innovation but is failing at maintenance, and for most lives it is maintenance that matters more


Hail the maintainers : Capitalism excels at innovation but is failing at maintenance, and for most lives it is maintenance that matters more 

Workers at the Blue Plains Waste Water Treatment Plant, Washington DC.Robert Madden/National Geographic Creative


Lee Vinsel is an assistant professor of science and technology studies at the Stevens Institute of Technology in Hoboken, New Jersey. He is working on the book Taming the American Idol: Cars, Risks, and Regulations.

Andrew Russell is associate professor and director of the program in science and technology studies at the Stevens Institute of Technology in Hoboken, New Jersey. He is the author of Open Standards and the Digital Age (2014) and co-editor of Ada's Legacy (2015). 

Edited by Sam Haselb


Innovation is a dominant ideology of our era, embraced in America by Silicon Valley, Wall Street, and the Washington DC political elite. As the pursuit of innovation has inspired technologists and capitalists, it has also provoked critics who suspect that the peddlers of innovation radically overvalue innovation. What happens after innovation, they argue, is more important. Maintenance and repair, the building of infrastructures, the mundane labour that goes into sustaining functioning and efficient infrastructures, simply has more impact on people’s daily lives than the vast majority of technological innovations.

The fates of nations on opposing sides of the Iron Curtain illustrate good reasons that led to the rise of innovation as a buzzword and organising concept. Over the course of the 20th century, open societies that celebrated diversity, novelty, and progress performed better than closed societies that defended uniformity and order.

FACEBOOK ACCÉLÈRE

Pourquoi Facebook parie sur la vidéo en direct ?


 facebooklive
Combien d'élastiques faut-il placer autour d'une pastèque pour qu'elle explose ? C'est à cette question existentielle qu'a voulu répondre, vendredi 8 avril, Buzzfeed, le site américain spécialiste des contenus viraux. Équipées d'une combinaison blanche et de lunettes de protection, deux personnes se sont ainsi patiemment exécutées en direct sur Facebook. L'expérience a été un véritable succès d'audience: après 45 minutes et 690 élastiques, plus de 800.000 personnes ont assisté au moment fatidique.

FACEBOOK ACCÉLÈRE

Cette performance illustre le potentiel de la vidéo en direct. Mark Zuckerberg, le fondateur et patron de Facebook, en a fait l'une des priorités. En août 2015, le réseau social a ainsi lancé Facebook Live. Le service a d’abord été réservé à quelques personnalités. Depuis le début de l'année, il est ouvert à tous. Mercredi 6 avril, il s'est enrichi de nouvelles fonctionnalités comme des filtres se superposant à la vidéo, par exemple pour lui donner un effet rétro, ou la possibilité de réagir en direct en envoyant un emoji "J’aime", "Haha" ou "Grrr".