Consulting

French :

Tout au long des années soixante-dix et quatre-vingt, Michel Saloff-Coste conduit une série de recherches qui font l’objet de présentations en Europe et aux Etats-Unis. En 1987, ses réflexions et recherches sont publiées par le Ministère de la Recherche français, sous le titre Le Management systémique de la complexité (Editeur Aditech). Cette étude reçoit alors une importante couverture médiatique notamment par "Le Monde".
En 1989, cette étude est à nouveau publiée par les Editions Guy Trédaniel sous forme d’un livre intitulé Le Management du Troisième Millénaire.
Le Management du Troisième Millénaire est alors enseigné au CRC (Centre de Recherche et d’Etude des Chefs d’Entreprise), centre exécutif de formation en France.
A partir des années quatre-vingt-dix, une activité de conseil se développe avec des premiers clients de renom comme Philips, Reebok, Thomson, France Télécom, EDF, l’Union Européenne, Frobel et Snecma.


Nos offres clés :

VISION
  • Elaboration de la vision de l’entreprise
  • Analyse des tendances, des variables et des facteurs structurants
  • Benchmark international des ruptures et des évolutions
  • Analyse SWOT : forces, faiblesses, risques et opportunités
STRATEGIE
  • Validation d’options stratégiques
  • Définition de nouveaux business modèles
  • Synergie entre la communication interne et externe
  • Diagnostic de la culture d’entreprise et de ses valeurs
DEVELOPPEMENT
  • Recherche, innovation et motivation
  • Animation du changement
  • Management interculturel
  • Identification d’opportunités et de partenariats internationaux

Développement du Potentiel de l’Entreprise (DPE)


Michel Saloff Coste est spécialisé dans l’intervention de haut niveau auprès de cadres dirigeants et d’équipes de direction. Dans le domaine du conseil en entreprises, nos clients apprécient en particulier le DPE, Développement du Potentiel de l’Entreprise.

Le DPE est un processus qui comporte plusieurs étapes : interviews de l’équipe dirigeante, évaluation des forces et faiblesses de l’entreprise, benchmark de l’entreprise en termes de Culture, Management, Système et Structure, conscientisation des valeurs clés, régénération ou refonte du business modèle, animation du changement, intégration des savoir-faire exemplaires et création de valeur.
Nous créons de la valeur par l’amélioration de la Vision, de la Stratégie et du Développement de l’entreprise.
Nous avons développé des outils méthodologiques qui nous permettent d’établir des diagnostics et de définir des chemins critiques innovants et motivants.
Ces approches sont décrites en détail dans le livre Le Management du Troisième Millénaire ou sous forme de synthèse dans l’article " Les Stratégies du Futur " .
Tout au long de ce processus, nous concevons des séminaires afin d’expliciter en profondeur les raisons du changement et les évolutions à venir, et pour créer un dialogue au sein des équipes dirigeantes.
Ces séminaires ont lieu le plus souvent en dehors de l’entreprise. Ces séminaires peuvent être combinés avec un voyage d’exploration à l’étranger comprenant des visites d’entreprises et d’institutions innovantes et exemplaires.
Ce travail sur la stratégie peut être suivi de coaching individuel ayant pour but de valoriser les nouvelles pratiques de management.
Nous aidons les entreprises à se développer à l’international à travers une approche stratégique opérationnelle de fusion acquisition.
Nous connaissons bien le secteur des entreprises non listées et sommes reconnus pour notre capacité de négociation et d’intégration inter-culturelles.


English  :


Throughout the 1970s and 1980s, Michel Saloff-Coste conducted extensive research, which was compiled and presented in Europe and the United States. In 1987, the French Minister of Research published the study under the title Le Management Systémique de la Complexité (Aditech Publishing). The study received acclaim in newspapers such as Le Monde.
In 1989, the study was re-published as a book under the title Le Management du Troisième Millénnaire, (Management in the Third Millennium) Edited by Guy Trédaniel.
The primary theories and approaches of Le Management du Troisième Millénnaire have been extensively taught in the CRC (Centre de Recherche et d’Etudes des Chefs d’Entreprises), an executive training center in France.
In the early 1990s, a thriving consulting practice was born with its first clients including: Phillips, Reebok, Thomson, France Télécom, Electricité de France, The European Community, Frobel and Snecma.


Key Deliverables:

VISION:
  • Designing corporate vision
  • Analyzing trends, variables and structural factors
  • Benchmarking international ruptures and evolutions
  • SWOT analysis: Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats
STRATEGY:
  • Validating strategic options
  • Defining new business models
  • Establishing synergies between internal and external communication
  • Defining and leveraging corporate culture and values
DEVELOPMENT:
  • Boosting research innovation and motivation
  • Implementing change management
  • Developing intercultural management
  • Identifying international opportunities and partnerships


Development of the Potential of an Enterprise (DPE)


One focus of Michel Saloff Coste  is on high-level intervention for top management teams. We have developed a specific consulting process called the Development of the Potential of an Enterprise (DPE).
The DPE is a process containing specific steps: interviewing the management team; evaluating strengths and weaknesses of the company; benchmarking the enterprise in terms of Culture, Management, Systems and Structure; creating awareness of key values; recreating the business model; integrating expert know-how and implementing change.
We create value through the improvement of Vision, Strategy and Development of the company.
We have developed methodological tools, which allow us to diagnose and prescribe innovative and motivating strategies.
These approaches are described in detail in the book Le Management du Trosième Millénaire and in the synthesized paper "Strategies of the Future"
Throughout the process, we create seminars to deeply explicate the reasons for change and the evolutions to come, and we create a dialogue within the management team.
These seminars often take place away from the company offices and can be combined with foreign trips to visit other innovative or exemplary businesses.
The strategy work can be followed up by individual coaching in order to enhance the new management practices.
We help guide companies in their international development through a strategic operational approach to M&A. We are recognized for our capacity to select transactions likely to close. We deeply understand the realm of unlisted companies and are known for our ability to negotiate and integrate inter-culturally.


In each industrial sector, some companies are leaders. These businesses invest a large part of their profits in their work. But that which truly distinguishes business leaders from their contemporaries is that they respond most rapidly to opportunities that offer new markets, they create more innovative products and they adopt aggressive marketing strategies. Consequently, these businesses better attract a clientele and clarify their visions of the future. From where do such leadership qualities come?

If one observes the largest corporations very carefully, it appears they have learned to cultivate leadership qualities among their managers. They do not rest on executive decrees and last-minute strategies. To the contrary, they work constantly to develop the skills and vision of the management teams in order to give meaning to their daily lives. These companies also push themselves to create an environment that encourages personal development and initiative.

We think a consultant’s job is to improve the client’s managerial performance. More than furnishing a simple list of recommendations presented in voluminous reports, we pride ourselves in having deep and honest relationships with our partners and clients. We work with top management and management teams to develop effective strategies. In this way, the company can improve its capacity to confront delicate situations and exercise constructive leadership.

While we design a customized approach for each client, our consultants generally work from three principles:

- To arouse in the client a new perspective: we help senior managers renew their fields of reference and develop the best strategic concepts in order to make more effective decisions in the rapidly evolving world of business.

- To impart new concepts and know-how: in the framework of new strategy, we propose pragmatic steps to management through diverse forms of individual coaching, team projects and seminars.

- To inspire a new form of energy: to better align the business culture with its strategic goals, we help eliminate organizational blocks and promote an innovative attitude in all members of a company.




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  1. Michel Saloff Coste - France | LinkedIn

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    Paris Area, France - R&D Future Strategy & Sustainability

    Voir le profil professionnel de Michel Saloff Coste (France) sur LinkedIn. Grâce à LinkedIn, le plus grand réseau professionnel au monde, les professionnels ...

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  2. Michel Saloff Coste : Trouver son génie créatif - YouTube

    www.youtube.com/watch?v=YMWb1mkWPKE

    17 juin 2013 - Ajouté par widoobiz

    Yannick Le Guern reçoit dans l'émission « L'art de changer le monde et de bâtir une humanité meilleure » sur ...
  3. Portrait de Michel Saloff-Coste - In Principo
  4. La Biographie de Michel Saloff-Coste - In Principo
  5. www.inprincipo.com/fr/node/212


    Ecrivain, chercheur et prospectiviste, Michel Saloff Coste est particulièrement connu pour ses recherches, conférences et livres sur les enjeux du passage de la ...